воскресенье, 30 апреля 2023 г.

Виховні години травень 2023 р.

 

«Затверджую»

Директор Центру

  _____________Ірина СТОВБИР

 

Графік проведення інформаційних та виховних годин

на ТРАВЕНЬ 2022-2023 н.р.

Дата проведення

Тематичне спрямування

Тема

Відповідальні

02.05

 

Національно-патріотичне виховання

«Пам’ятає світ врятований» (до Дня пам’яті та  примирення – 08.05)

Класні керівники

«Роками ніколи пам’яті не стерти» (до Дня Пам’яті та примирення – 08.05)

Класні керівники

09.05

 

Родинно-сімейне виховання

 

«Ти у світі у мене єдина!» (до Дня матері – 14.05)

Класні керівники

«Моя родина – мій скарб» (до Міжнародного дня сім’ї – 15.05)

Класні керівники

16.05

 

Національно-патріотичне виховання

«А над світом українська вишивка цвіте» (до Дня вишиванки – 18.05)

Класні керівники

«Сто метрів до Європи» (до Дня Європи – 18.05)

Класні керівники

23.05

Художньо-естетичне виховання

«Подорож музеями світу» (до Міжнародного дня музею – 18.05)

Класні керівники

30.05

Організаційна робота громадське, виховання

Збори групи (підсумки місяця, Рада профілактики, плани на наступний місяць, актив групи)

Класні керівники

 

 

Заступник директора з НВихР                              Вячеслав АРТЮХ

            

пятница, 31 марта 2023 г.

Виховні години квітень 2023 р.

 

«Затверджую»

Директор Центру

  _____________Ірина СТОВБИР

 

Графік проведення інформаційних та виховних годин

на КВІТЕНЬ 2022-2023 н.р.

Дата проведення

Тематичне спрямування

Тема

Відповідальні

04.04

Духовно-моральне виховання

«Великдень всіх нас на гостини просить»

Класні керівники

Правове виховання

«Не переступи межу»

Класні керівники

11.04

Екологічне виховання

«Бережи природу для людського роду» (до Всесвітнього дня довкілля – 17.04)

Класні керівники

Трудове виховання

«Все у світі здобувається людською працею»

Класні керівники

18.04

Національно-патріотичне виховання

«Чорнобиль не має минулого» (до Дня трагедії на Чорнобильській АЕС – 26.04)

Класні керівники

Екологічне виховання

«Чорнобиль: біль та скорбота України»»  (до Дня трагедії на Чорнобильській АЕС – 26.04) 

Класні керівники

25.04

Організаційна робота громадське, виховання

Збори групи (підсумки місяця, Рада профілактики, плани на наступний місяць, актив групи)

Класні керівники

 

 

 

Заступник директора з НВихР                                      Вячеслав АРТЮХ

вторник, 28 февраля 2023 г.

Виховна робота в умовах війни: важливі аспекти

 


Виховна робота в умовах війни: важливі аспекти та рекомендації класним керівникам

 22 лют 2023, 08:57    Admin
 0 комментариев    426 просмотров

Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для навчального закладу, для викладачів та учнів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти? 

Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати: 

  • психологічна та емоційна підтримка учнів;
  • навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);
  • адаптація та підтримка учнів-ВПО;
  • розвиток критичного мислення та медіаграмотності;
  • національно-патріотичне виховання. 

Розглянемо кожен із цих напрямів детальніше. 

Психологічна та емоційна підтримка учнів

Зараз учні найбільше потребують підтримки та розуміння, академічні успіхи та оцінки відходять на другий план. Той факт, що діти, на жаль, поступово вимушено звикають до нових реалій, не означає, що вони можуть обійтися без підтримки дорослих. Вони як ніколи її потребують. Їм потрібна наша впевненість у тому, що все буде добре, наша стійкість та віра в перемогу навіть у важкі часи невизначеності. 

До того ж тепер викладач  додатково стає ще й справжнім психологом! Аби впоратися із цим непростим завданням, використовуйте додаткові матеріали:

Проводьте години спілкування у форматі тренінгів, спрямованих на стабілізацію психологічного та емоційного стану дітей, навчайте учнів прийомам, які допоможуть їм швидко опанувати себе у критичних ситуаціях (і, звісно, практикуйте їх самі!). До речі, не обов’язково відкладати тематичні вправи лише до годин спілкування, ви можете виконувати їх разом із учнями на початку чи наприкінці заняття. 

Також варто пояснити учням, що всі ми реагуємо на стрес по-різному, тож інколи поведінка навіть рідних може не відповідати нашим очікуванням, а про поведінку сторонніх людей годі й говорити. 

Якою має бути робота класного керівника в умовах війни? Як усе організувати та зробити це правильно? Адже потрібно врахувати безліч нюансів: хтось із учнів знаходиться за кордоном, хтось буде працювати лише дистанційно, хтось приїхав із регіонів, де ведуться активні бойові дії тощо... У будь-якому випадку зрозуміло одне: підходити до освітнього і виховного процесу мають змінитися. Старі методи та прийоми більше не діють (або дають обмежено). Потрібно шукати нові ідеї та рішення.

То шукаймо їх разом! 26 липня запрошуємо вас на вебінар Софії Бензи «Класне керівництво в умовах воєнного стану: виклики, інструменти та можливості». Поговоримо про важливі речі!

Правила поведінки в умовах воєнного стану

Нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань – навчити учнів правилам безпеки, які допоможуть зберегти життя. Учні мають знати:

  • які заборони та обмеження діють під час воєнного стану;
  • що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти;
  • як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо);
  • як поводитися під час обстрілів;
  • що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів;
  • як надавати першу домедичну допомогу.

Під час виховних годин не обмежуйтеся лише поданням матеріалу у форматі лекції: на жаль, діти навряд добре це запам’ятають. Тож підготуйте тематичні пам’ятки (їх можна зробити за допомогою Canva: якщо вчитиметеся офлайн, то їх можна роздрукувати та роздати учням, а якщо онлайн – просто надіслати дітям у месенджери), брошури, плакати тощо. 

Під час підготовки тематичних виховних годин вам стануть у пригоді наступні матеріали:

Аби діти швидше запам'ятали ці важливі правила, проводьте опитування у форматі онлайн-тестів, разом створюйте тематичні плакати та буклети, запропонуйте виконати кілька навчальних проєктів тощо. І обов'язково зв'яжіться із батьками учнів: вони теж мають розуміти, наскільки важливо навчити дітей базових правил, та зі свого боку стежили за цим. Особливо за умови дистанційки.

Адаптація та підтримка учнів-ВПО

Можливо, у вашій групі вже є учні-ВПО, а може вони з'являться на початку нового навчального року. У будь-якому разі потрібно подбати про те, аби вони почували себе в новому колективі комфортно. Для розв'язання цього питання доречно залучити психолога та соціального педагога. 

Звісно, дуже важливо, аби учні з числа внутрішньо переміщених осіб змогли потоваришувати з однокласниками, хоч як би вони не навчалися – онлайн чи офлайн. Контакт із однолітками в будь-якому випадку чинить позитивний вплив та допомагає оговтатися від стресу. Але не менш важливо провести правильну підготовчу роботу з учнями .

Під час роботи вам стануть у пригоді наступні матеріали:

 

Розвиток критичного мислення та медіаграмотності

Про те, наскільки важливо критично мислити в будь-якій ситуації та володіти навичками медіаграмотності, говорили завжди. І тепер, в умовах війни, ми можемо як ніколи добре бачити всі наслідки активної роботи ворожої пропаганди. Вона приймає різні форми, інколи найнеочікуваніші, але ми маємо бути готові. І маємо навчити дітей теж бачити фейки та пропаганду, адже нерідко вона спрямована саме на молоде покоління, на яке легше вплинути.

Тож саме час працювати! Проводьте тематичні виховні години, в межах яких учні виконуватимуть вправи, покликані розвивати критичне мислення та медіаграмотність – це можуть бути тренінги, учням такий формат точно сподобається. Запропонуйте учням створити тематичні проєкти та проведіть заняття, під час якого учні розглядатимуть популярні фейки, вчитимуться шукати першоджерела та проводити веріфікацію інформації. Влаштовуйте диспути, під час яких учні обговорюватимуть спірні новини та наративи тощо. 

У цьому вам допоможуть наступні матеріали:

Вчіть учнів довіряти лише офіційним джерелам та завжди перепровіряти інформацію, особливо перш ніж поширювати її. Ми ж не хочемо перетворитися на ще один інструмент ворога в інформаційній війні? 

Національно-патріотичне виховання

Тепер, в умовах повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що зараз ми маємо приділити особливу увагу національно-патріотичному вихованню. Саме тому надзвичайно важливо:

  1. Проводити заходи національно-патріотичної спрямованості.
  2. Займатися волонтерською діяльністю.
  3. Розповідати дітям про українську культуру.
  4. Влаштовувати акції пам'яті.
  5. Проводити години спілкування, присвячені війни рф проти України.
  6. Створювати навчальні проєкти, присвячені борцям за незалежність та свободу нашої країни.
  7. Організовувати зустрічі із ветеранами АТО, ООС та війни рф проти України. 

Стежте за тим, аби заходи були позбавлені проявів шароварщини та надмірного пафосу – він надто часто сприймається як нещирість, а учні гостро на це реагують. Краще говорити із учнями щиро та відверто, це допоможе їм зрозуміти важливі речі. 

Під час роботи вам стануть у пригоді наступні матеріали:

Також щоденно проводиться загальнонаціональна хвилина мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України.

Джерело: https://naurok.com.ua/post/vihovna-robota-v-umovah-viyni-vazhlivi-aspekti 



Графік проведення виховних годин на березень 2023 р.

 

«Затверджую»

Директор Центру

  _____________Ірина СТОВБИР

 

Графік проведення інформаційних та виховних годин

на БЕРЕЗЕНЬ 2022-2023 н.р.

Дата проведення

Тематичне спрямування

Тема

Відповідальні

07.03

 

 

 

 

Національно-патріотичне виховання

«Україна у віршах Т.Г. Шевченка» (до Дня Народження поета – 09.03)

Класні керівники

«Уклін тобі, Тарасе»! (до Дня Народження Т.Г. Шевченка -09.03)

Класні керівники

«Геніальний Шевченко» (до Дня Народження Т.Г. Шевченка 09.03)

Класні керівники

14.03

Національно-патріотичне виховання

«Вони для нас виборюють життя» (до Дня українського добровольця – 14.03.)

Класні керівники

21.03

Художньо-естетичне виховання

«Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі» (до Всесвітнього дня поезії – 21.03)

Класні керівники

Превентивне виховання

«Торгівля людьми – прояв сучасного виду рабства»

Класні керівники

28.03

Організаційна робота громадське, виховання

Збори групи (підсумки місяця, Рада профілактики, плани на наступний місяць, актив групи)

Класні керівники

вторник, 31 января 2023 г.

Графік проведення виховних годин на лютий 2023 р.

 

«Затверджую»

Директор Центру

  _____________Ірина СТОВБИР

 

Графік проведення інформаційних та виховних годин на ЛЮТИЙ 2022-2023 н.р.

Дата проведення

Тематичне спрямування

Тема

Відповідальні

07.02

 

Правове виховання

«Права людини у сучасному світі»

Класні керівники

«Там, де права – там і відповідальність

Класні керівники

Превентивне виховання

«Безпека в мережі» (до Дня безпечного Інтернету - 05.02)

Класні керівники

Родинно-сімейне виховання

«Немає щастя без кохання»

Класні керівники

14.02

 

 

 

 

Національно-патріотичне виховання

 

Урок-реквієм «Небесна сотня: Герої, які змінили хід історії» (до Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні – 18-20.02)

Класні керівники

«Небесній сотні шана та молитви» (до Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні – 18-20.02)

Класні керівники

«Ти – вічний біль, Афганістан!» (до Дня виведення обмеженого контингенту військ із Афганістану – 15.02)

Класні керівники

21.02

Національно-патріотичне виховання

«Цей день в нашій пам’яті назавжди» (до дня вторгнення рф в Україну – 24.02)

Класні керівники

«Крим завжди був та буде частиною України» (до Дня спротиву окупації АР Крим та м. Севастополь – 26.02)

Класні керівники

28.02

Організаційна робота громадське, виховання

Збори групи (підсумки місяця, півріччя, Рада профілактики, плани на ІІ семестр)

Класні керівники